Salut mental. Un dret universal

El passat divendres 24 de maig es va dur a terme la presentació de l’exposició “Salut mental. Un dret universal” que fins al novembre es podrà visitar a l’espai de salut del Museu Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu, en el marc de la farmàcia rural de la nissaga Balvey.

Aquesta exposició vol ser un gra de sorra que ajudi a combatre els prejudicis, els estereotips i la discriminació que pateixen les persones amb un diagnòstic de salut mental, alhora que forma part de l’estratègia per a impulsar el museu com a actiu de salut per la comunitat.

Per a la presentació de l’exposició s’ha organitzat una taula rodona que sota el títol “Comunitats que cuiden persones”, s’abordarà el fet de que el 80% dels determinants de la salut de la població estiguin fora del sistema sanitari per la qual cosa cal treballar per a fer que la comunitat esdevingui un espai “cuidador” que faciliti l’accés als actius de salut a totes les persones, en especial a aquells col.lectius més vulnerables.

En la presentació tindrem la oportunitat de parlar-ne amb persones expertes que lideren i participen de projectes pel benestar emocional comunitaris.
“Salut mental. Un dret universal” ha estat produïda en col·laboració amb el CAP Can Borràs de Cardedeu i ha comptat amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
——-
DIA: Divendres 24 de maig
HORA: 19 h
LLOC: Jardí del Museu Arxiu Tomàs Balvey