QUÈ FER A CARDEDEU

Modernisme d’estiueig

La comarca del Vallès Oriental, al final del segle XIX, era encara una comarca amb una forta base agrícola i un tímid creixement industrial, molt centrat a la capital, Granollers. Amb tot, la proximitat amb Barcelona i les millores en les vies de comunicació —les carreteres comarcals i les dues línies de ferrocarril que enllaçaven Barcelona amb França— van ser fets cabdals per iniciar un procés de desenvolupament i transformació, i alhora causa i conseqüència d’un fenomen que va caracteritzar les poblacions vallesanes fins ben entrat el segle XX: l’estiueig.

El Museu Arxiu Tomàs Balvey us proposem, cada primer diumenge de mes, descobrir, tot passejant, l’ arquitectura per a l’estiueig a Cardedeu. Des de les cases i torres envoltades de jardí, fins a l’arquitectura civil amb parcs, fonts i dissenys urbanístics. I alhora conèixer l’obra de l’arquitecte vallesà Manuel Joaquim Raspall (1877-1937) qui va treballar com arquitecte públic i privat en nombroses poblacions de la comarca del Vallès Oriental, entre elles Cardedeu, municipi que conserva nombrosos testimonis del temps de l’estiueig.