esca
| Google translate: CA NL EN FR DE IT PT ES

El MATBC signa un conveni de col.laboració amb la fundació Marc Viader

El Museu Arxiu Tomàs Balvey i Casal de Cultura Dr. Daurella de l’Ajuntament de Cardedeu i la Fundació Marc Viader han signat un conveni de col.laboració per a futures accions de difusió i activitats entorn el modernisme i el noucentisme de l’arquitecte Manuel Joaquim Raspall a Cardedeu.

Aquest conveni té com a objectiu la voluntat de col.laborar en les tasques de difusió que facin ambdues institucions amb l’objectiu de promoure la sensibilització envers el patrimoni cultural i arquitectònic de Cardedeu a més de col·laborar amb activitats conjuntes entorn el modernisme i el noucentisme.

El conveni ha estat signat per l’alcalde de Cardedeu, Josep Quesada Tornero i el president de la Fundació Marc Viader, Josep Viader Berges, net de Marc Viader i Bas.

L’acte s’ha dut a terme a la Torre Viader, seu de la fundació i s’ha visitat la casa museu que a partir del proper diumenge 12 de novembre, obrirà de nou les portes amb visites guiades els diumenges a les 10.30 i a les 12h.

Per a les visites caldrà fer reserva prèvia enviant un correu a museu@cardedeu.cat o trucant al 9387130.

Modernisme i noucentisme a Cardedeu
Manuel Joaquim Raspall

La comarca del Vallès Oriental, al final del segle XIX, era encara una comarca amb una forta base agrícola i un tímid creixement industrial, molt centrat a la capital, Granollers. Amb tot, la proximitat amb Barcelona i les millores en les vies de comunicació —les carreteres comarcals i les dues línies de ferrocarril que enllaçaven Barcelona amb França— van ser fets cabdals per iniciar un procés de desenvolupament i transformació, i alhora causa i conseqüència d’un fenomen que va caracteritzar les poblacions vallesanes fins ben entrat el segle XX: l’estiueig.

Des del Museu Arxiu Tomàs Balvey s’organitzen itineraris per a descobrir l’arquitectura modernista i noucentista a Cardedeu. Des de les cases i torres envoltades de jardí, fins a l’arquitectura civil amb parcs, fonts i dissenys urbanístics. I alhora conèixer l’obra de l’arquitecte vallesà Manuel Joaquim Raspall (1877-1937) qui va treballar com arquitecte públic i privat en nombroses poblacions de la comarca del Vallès Oriental, entre elles Cardedeu, municipi que conserva nombrosos testimonis del temps de l’estiueig.

La Fundació Marc Viader és una iniciativa de la família Viader, per potenciar i donar difusió a la figura i el llegat documental i artístic de Marc Viader i Bas, prohom de la vila de Cardedeu, i membre destacat en les indústries làcties i agroalimentàries de Catalunya al segle XX pel seu caràcter innovador, i impulsor entre d’altres de les marques Cacaolat i Letona.

La Fundació té com a finalitats principals preservar la “Torre Viader”, projectada per l’arquitecte Manuel Joaquim Raspall per encàrrec de l’industrial Marc Viader Bas, i exposar-la al públic amb tot el seu mobiliari i conjunt artístic i paisatgístic, el que permetrà promoure l’accés del conjunt de la societat al coneixement i posada en valor del patrimoni arquitectònic modernista del nostre país, i a la vegada donar a conèixer l’arxiu “Letona i Cacaolat”.

0 comments on “El MATBC signa un conveni de col.laboració amb la fundació Marc Viader