Semana de la Ciència 2020

Un any més, el Museu ens sumem a les activitats programades en el marc de la Setmana de la Ciència que enguany celebra 25 anys i que es duu a terme des del passat dia 14 al proper 29 de novembre.

Aquest any, i degut a la situació sanitària actual, celebrem la Setmana de la Ciència en format virtual amb l’edició d’una sèrie de càpsules de vídeo on, els divulgadors científics i col·laboradors del museu, Joan Conchello Fortuny i Carme Barrabés Badia, mostren el fascinant món de la ciència a partir de diferents experiments entorn l’electricitat i la pressió atmosfèrica.

Uns experiments que agradaran i despertaran la curiositat científica tant de grans com de petits i a més, permetran conèixer alguns dels conceptes bàsics de la física i la química. Una manera amena i divertida de descobrir el fascinant món de la ciència.

Aquests vídeos també volen ser un recurs per al professorat de ciències de les escoles i instituts alhora d’impartir les classes i, enguany, substituiran els tallers didàctics que es feien habitualment a l’aula del museu on els joves descobrien a partir de diferents experiments i demostracions el món de la ciència.

Aquestes càpsules han estat gravades a les instal·lacions del Museu Cosmocaixa que, a més, ha cedit el material per a fer els experiments.

Es poden visualitzar al web i al canal de YouTube del museu de Cardedeu en dues llistes de reproducció clicant AQUÍ!

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI).

0 comments on “Semana de la Ciència 2020