Dia Internacional dels Museus i Nit dels Museus

Un any més el Museu de Cardedeu ens sumem a les activitats programades pel Dia Internacional dels Museus, el 18 de maig.

Enguany, sota el lema “Museus per l’educació i la investigació” amb una jornada de portes obertes i visites guiades gratuïtes a les 12 del migdia i 6 de la tarda.

I la mateixa nit del 18 de maig, de 22 a 24h, celebrem la Nit dels Museus on es duran a terme una visita guiada a les sales de reserva del museu, a Can Xicola.

Una manera diferent de visitar el museu i una oportunitat per conèixer com i on es guarden els objectes de la col.lecció que no s’exposen habitualment i sota quins criteris de conservació.

El lema de l’ICOM
Aquest 2024 l’ICOM proposa celebrar el Dia Internacional dels Museus amb el lema ‘Museus per l’educació i la investigació’, que subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l’hora de proporcionar una experiència educativa holística. Aquest dia aposta per un món més conscient, sostenible i integrador.

Els museus són centres educatius dinàmics que fomenten la curiositat, la creativitat i el pensament crític. El 2024, reconeixem la seva contribució a la investigació, proporcionant una plataforma per a l’exploració i la difusió de noves idees. Des de l’art i la història fins a la ciència i la tecnologia, els museus són espais vitals on l’educació i la investigació convergeixen per donar forma a la comprensió del món.
Cada any des del 2020, el Dia Internacional dels Museus recolza un conjunt dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.

El 2024, se centra en:
Objectiu 4: Educació de qualitat – Garantir una educació de qualitat inclusiva i equitativa i promoure oportunitats daprenentatge permanent per a tothom.
Objectiu 9: Indústria, Innovació i Infraestructura – Construir infraestructures resilients, promoure la industrialització inclusiva i sostenible i fomentar la innovació.

Pel DIM 2024 es convida a la ciutadania a repensar l’educació i imaginar un futur en què l’intercanvi de coneixements transcendeixi les barreres, on la innovació s’uneixi a la tradició. El 18 de maig, és un bon moment per explorar la riquesa de coneixements que ofereixen els museus i, junts, construir un món més informat i inclusiu.

ACTIVITATS PROGRAMADES

Dijous 18 de maig de 10 a 14 i de 16 a 24 h
Dia Internacional dels museus
Portes obertes al Museu amb vista guiada gratuïta a les 12 i a les 18 h

Un esdeveniment, organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, que té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat.

Dissabte 18 de maig a les 22 h
Visita guiada a les sales de reserva
La nit dels museus

Sabies que la majoria d’objectes dels museus no estan exposats?
Vols conèixer com es guarden i quines són les mesures de conservació adients per a cadascun d’ells?
Vine a descobrir-ho a les sales de reserva del museu, al magatzem de Can Xicola. De la mà de l’equip tècnic i de conservació del museu.
Amb tast de bombons i borregos en acabar, la visita al jardí de plantes remeieres del museu.
Activitat gratuïta amb reserva prèvia trucant al 938713070 o per correu a museu@cardedeu.cat.

EL DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS
El Dia Internacional dels Museus és un esdeveniment, organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, que té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat.

Més informació a:

0 comments on “Dia Internacional dels Museus i Nit dels Museus