Art Vigent al Pla Educatiu d’Entorn

Aquest divendres 31 de maig, els nens i les nenes de 3er de les escoles les Aigües, Germans Corbella, Mil·lenari i Dolors Granés i de 2on de Can Manent, presenten les escultures que han fet en el marc del Pla Educatiu d’Entorn a partir de l’exposició d’escultura ceràmica de l’artista Madola que es va poder veure al museu fins al passat 24 de març.

Aquesta iniciativa forma part del Pla Educatiu d’Entorn de Cardedeu i el cicle Cardedeu amb l’Art Vigent, on els infants treballen cada any una proposta col·laborativa entorn l’exposició del cicle del mateix nom al Museu.
Enguany l’activitat ha consistit en elaborar peces de fang que s’han dut a coure per acabar construint diferents escultures a partir de les peces que cada un dels nens i nenes han elaborat.
Els tallers ha estat conduit per la ceramista cardedeuenca Rosa Viader que ha comptat amb la col·laboració d’un equip de monitores i dels equips docents dels centres.
L’exposició de les escultures que ha fet l’alumnat, es podrà veure al pati del Casal de la Gent Gran de Cardedeu, al carrer Pau Gesa numero 30 des de divendres 31 de maig al 7 de juny, dins de l’horari d’obertura del casal; de 9.30 a 12.30 i de 16 a 19h.
L’exposició “Terres” s’ha pogut veure al Museu Arxiu Tomàs Balvey des de l’1 de desembre de 2023 al 24 de març del 2024.
Aquesta ha estat una exposició on l’artista Madola (M. Àngels Domingo Laplana), ceramista, escultora i pintora, ha fet un recorregut per la seva trajectòria artística amb peces que ens parlaven de territori i d’una cultura oberta al mediterrani que ha servit d’inspiració a l’artista al llarg dels anys.
Madola (Barcelona, 1944) és una artista de referència en l’àmbit de la ceràmica amb obra a museus de tot el món. Amb una obra que es caracteritza per l’estudi de les formes de gran format a partir de la nuesa del fang refractari amb colors i tons propis del seu territori més proper, a la comarca del Maresme, prop del mar i la muntanya.

Cardedeu amb l’Art Vigent
El cicle Cardedeu amb l’Art Vigent, té el seu origen l’any 2000, com a iniciativa d’un col·lectiu d’artistes locals que organitzava i comissariava exposicions d’art contemporani al Museu.
Cardedeu amb l’Art Vigent és un projecte que vol afavorir les exposicions d’arts visuals al municipi i alhora ser un recurs educatiu que apropi els llenguatges creatius actuals tant als centres escolars com a la ciutadania.
Al llarg d’aquest 20 anys han exposat al museu artistes com Agustín Ibarrola, Benet Rossell, Jordi Aligué, Pep Fajardo, Carme Solé Vendrell, Sabala, Enric Maurí o Glòria Ortega i Núria Duran els darrers anys.

0 comments on “Art Vigent al Pla Educatiu d’Entorn