Salut mental. Un dret universal

Expo > En curs

Salut mental. Un dret universal

“La salut mental és un estat de benestar mental que permet a les persones fer front als moments d’estrès de la vida, desenvolupar totes les seves habilitats, poder aprendre i treballar adequadament i contribuir a millorar la seva comunitat.
És part fonamental de la salut i el benestar que sustenta les nostres capacitats individuals i col·lectives per prendre decisions, establir relacions i donar forma al món on vivim. La salut mental és, a més, un dret humà fonamental. I un element essencial per al desenvolupament personal, comunitari i socioeconòmic.”
OMS, 2022

El Museu Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu (MATBC) presenta una nova exposició a l’espai de salut de la segona planta del museu on es parla de la salut mental amb una mirada no estigmatitzada en la societat.

“Salut mental. Un dret universal”

L’exposició es divideix en diferents panells on es fa un recorregut per la història dels trastorns mentals i el seu tractament al llarg del temps, de com s’ha passat de l’estigmatització a la normalització i a la seva integració en l’entorn proper, analitzant els factors de risc i els factors protectors i com afecta a persones de diferents edats: joves, adultes i gent gran.

Aquesta exposició vol ser un gra de sorra que ajudi a combatre els prejudicis, els estereotips i la discriminació que pateixen les persones amb un diagnòstic de salut mental i alhora, mostrar com els museus hi tenim alguna cosa a dir…Ja no som només un espai on s’hi custodia la història o les obres d’art, també som un espai d’interacció on podem jugar un paper important en la salut i el benestar de les persones.

Som cultura, som museus però sobretot, volem ser salut.

“El racó de pensar” de RTVCardedeu hi podeu escoltar la taula rodona entorn les comunitats que cuiden, organitzada en el mac de l’exposició:

Escolta AQUÍ  la 1era part!
Escolta AQUÍ la 2a part

—-

“Salut mental. Un dret universal” ha estat produïda en col.laboració amb el CAP Can Borràs de Cardedeu i ha comptat amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Tornar enrere