Donació d’un fragment d’imatge al museu

Acte de donació

La família Agustí Camps dona al fons del museu un cap, fragment d’un Sant Crist, recuperat de la crema d’imatges a la plaça de Ramon Macip durant la Guerra Civil espanyola a Cardedeu.

Aquest cap va ser recuperat per una avantpassada de la família que en veure que el fragment quedava fora de les flames, el va recuperar i guardar passant així de generació en generació fins al dia d’avui que se n’ha fet donació al museu.
A l’acte hi van assistir la família Agustí Camps, l’alcalde i la regidora de Cultura, Maria Andreu acompanyats de la també regidora Noelia Cortés.

Aquest fragment d’imatge passarà a formar part de les col.leccions del MATBC i es conservarà a les sales de reserva esperant poder-se mostrar en alguna exposició.

La Guerra Civil a Cardedeu i la crema de símbols religiosos
El 21 de juliol de 1936, coincidint amb l’inici de la Guerra Civil espanyola i la crema d’esglésies i convents a tot el territori, Santa Maria de Cardedeu era assaltada i cremada.
Les flames van destruir imatges i patrimoni artístic de l’església, així com l’altar, els bancs de fusta i els gegants.
Val a dir que, moltes de les imatges que es van cremar eren poc antigues ja que l’any 1873 l’església ja va ser cremada pels carlins.
A més, al llarg dels següents mesos el comitè Revolucionari Antifeixista de Cardedeu emetia un BAN on es feia crida als veïns i veïnes del municipi a portar-los hi totes les imatges, estampes, cartells religiosos.

0 comments on “Donació d’un fragment d’imatge al museu