MATBC,un museu més sostenible

El Museu Arxiu Tomàs Balvey (MATBC) treballa per a ser un espai compromès amb la sostenibilitat seguint un model basat en unes bones pràctiques respectuoses en els àmbits ambientals, econòmics i socioculturals, tal i com indica el “Museus 30. Pla de museus de Catalunya”.

És en aquest marc de treball, i gràcies a la subvenció per la instal.lació d’equipaments als museus del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, al llarg del 2022 i 2023 s’ha pogut intervenir en el canvi i adequació dels llums de les sales i els tancaments de les zones d’entrada, sortida al jardí i despatxos de l’equipament.
Amb aquesta millora es vol aconseguir un estalvi energètic que repercuteixi tant econòmicament en la despesa pública com en la conservació i preservació de les peces del museu així com amb l’accessibilitat del visitant.
La intervenció ha consistit en la substitució de tots els llums al.lògens de les sala d’exposicions i de la fibra òptica de l’interior de les vitrines de l’exposició permanent “Tomàs Balvey col.leccionista” per llums LED amb temporitzador i detectors de moviment tot millorant-ne la il.luminació general i la visibilitat de les peces així com la seva conservació.
Aquesta intervenció es va dur a terme al llarg del 2022 mentre que aquest any 2023 s’han substituït alguns dels tancament que es van instal.lar quan la reobertura del museu l’any 2001 i que han de permetre una millor estanquitat i aïllament dels espais interiors aquest 2023.
Amb aquestes millores es vol seguir treballant en la línia dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) tot tenint en compte el canvi climàtic, el medi ambient i l’entorn cultural en que ens trobem.
Actualment el museu també està fent un canvi de mirada pel que fa a la museografia d’exposicions on es proposen nous materials, més sostenibles i reciclables, alhora de concebre-les.
Amb tot això, el museu disposa del distintiu pel Compromís per la Sostenibilitat Turística Biosphere, un programa adreçat a les empreses, serveis i entitats públiques que volem millorar la seva gestió en sostenibilitat turística i el seu posicionament com a destinació a partir del reconeixent les bones pràctiques alineades en els 17 ODS.
Amb el suport de:

0 comments on “MATBC,un museu més sostenible