En un context de canvi climàtic, el càlcul de la petjada de carboni permet obtenir dades sobre la quantitat de gasos emesos d’efecte hivernacle

El Museu de Cardedeu ha elaborat un informe amb el càlcul de la petjada de carboni que l’establiment ha emès durant el període concret entre gener i desembre de l’any 2022. Les dades extretes d’aquest estudi permetran tenir una idea general de les emissions de gasos d’efecte hivernacle que emet el Museu; i, en conseqüència, poder pensar un pla d’actuació amb l’objectiu de reduir aquestes emissions, en pro de la lluita contra el canvi climàtic i el compromís de l’entitat amb el desenvolupament sostenible.

Per calcular la petjada de carboni, es calculen les tones emeses de diòxid de carboni. L’estudi realitzat conclou que el Museu va emetre, entre el gener i el desembre del 2022, un total de 22,77 tones de CO2, la majoria derivades del consum elèctric (19,17 t), equivalent al 84% del total. La resta correspon al consum d’aigua i a les pèrdues en la distribució elèctrica.

Dades petjada de carboni
Aquestes dades permeten obtenir una idea general de les emissions del Museu de Gasos d’Efecte Hivernacle (GEH), amb l’objectiu de reduir-les en un context de canvi climàtic global i amb el compromís com a entitat amb la sostenibilitat ambiental. Podeu consultar a continuació l’informe adjunt en pdf i el certificat de càlcul de petjada de carboni que el Museu ha obtingut.

Informe del càlcul de la petjada de carboni

Certificat obtingut pel Museu

0 comments on “El Museu calcula la seva petjada de carboni amb l’objectiu de reduir les emissions