Torna el Dia Internacional dels Museus | 16 i 18 de maig

Un any més el Museu de Cardedeu se suma a les activitats programades pel Dia Internacional dels Museus i la Nit dels Museus els dies 16 i 18 de maig, sota el lema “Museus unint un món dividit” 

El Dia Internacional dels Museus és un esdeveniment, organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, que té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat.

Aquest any, el Museu Arxiu Tomàs Balvey proposa les següents activitats:

Dissabte 16 de maig a les 22h
Nit de performance amb Laura Llaneli
En el marc de l’exposció “La Síndrome de la Gallina Ponedora”

Al oído (A cau d’orella), Laura Llaneli ens convida a acostar-nos, a escoltar de ben a prop. Una veu que esdevé gairebé tàctil: llunyana i alhora tan propera que sembla fregar-nos la galta abans d’entrar per l’orella. Paraules alienes que ens travessen. Paraules íntimes, còmplices, dites gairebé en secret. Llaneli ens recorda la importància de l’escolta en la participació política i social, i com les normes i jerarquies condicionen les nostres veus, els tons i els volums. Davant d’això, apareix una veu baixa, gairebé imperceptible, carregada de sospita i de potencial polític.

Activitat gratuïta i entrada lliure durant tot el cap de setmana

Museu obert fins a les 12 de la nit. 

Dilluns 18 de maig
Visites guiades gratuïtes

Portes obertes al Museu amb visita guiada gratuïta a les 10.30 i a les 12 h.

Museu obert de 10h a 14h.

Entrada lliure.

El lema de l’ICOM

Els museus contribueixen a la coexistència pacífica i al respecte mutu. Per al Dia Internacional dels Museus 2026, que se celebrarà al maig l’ICOM dona visibilitat al lema “Museus unint un món dividit”. Aquest, també guiarà les celebracions del 80è aniversari de l’ICOM al llarg d’aquest any.

Els museus són espais públics de confiança on les persones es troben amb històries, objectes i entre ells. En temps de fragmentació social, polarització i accés desigual al coneixement i la cultura, els museus ajuden a reconstruir la connexió entre generacions, comunitats i fronteres, tot fomentant el diàleg, l’enteniment, la inclusió i la pau dins i entre les comunitats de tot el món.

El tema Museus unint un món dividit destaca el potencial dels museus per actuar com a ponts entre les divisions culturals, socials i geopolítiques, fomentant el diàleg, l’entesa i la pau dins i entre les comunitats de tot el món. Els museus no esborren les diferències, sinó que creen les condicions perquè aquestes es comprenguin i es tractin amb respecte: salvaguardant el patrimoni i la memòria, oferint aprenentatge i reflexió, i proporcionant espais acollidors on es poden escoltar veus diverses. Oberts i accessibles, els museus fomenten la diversitat i la sostenibilitat.

A través del Dia Internacional dels Museus, l’ICOM recolza des del 2020 els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides i promou anualment un conjunt d’objectius. El tema d’aquest any s’alinea amb els tres objectius següents:

  • ODS 10: Reduir les desigualtats: Reduir la desigualtat dins dels països i entre ells
  • ODS 16: Pau, justícia i institucions sòlides: Promoure societats justes, pacífiques i inclusives
  • ODS 17: Aliances per assolir els objectius: Revitalitzar l’aliança mundial per al desenvolupament sostenible

Per a més informació, consultar el web de la Generalitat, o bé, l’ICOM

Did you like this? Share it!

0 comments on “Torna el Dia Internacional dels Museus | 16 i 18 de maig

Comments are closed.