Saps què són els Currutacos de Pasqua?

Hola petits amics i amigues!

Com esteu? Jo segueixo al museu, remenant i redescobrint ple de coses!
He trobat fotos de fa quasi 100 anys, quan anava amb en Tomàs Balvey a mirar el Dolmen de Pins Rosés, o excavàvem a l’antiga Vila del Pla de les Parets.
Mireu que xula aquesta on surt en Tomàs Balvey inspeccionant el dolmen… a mi no se’m veu, però hi soc amagadet!

Aquest cap de setmana comença Setmana Santa i he pensat que us podria compartir una recepta de les galetes que es feien antigament  per a penjar i decorar les palmes i als palmons que es beneïen el diumenge de rams.

Aquestes galetes tenen un nom ben curiós… es diuen Currutacos o Garlandes, tot i que en alguns llocs en diuen senyores i senyors perquè tenen aquesta forma!

Aquí teniu la recepta de les Galetes de Pasqua:

Necessitem:

• 400 gr. de farina
  • 100 gr. de llard ( o mantega)
  • 250 gr. de sucre
  • 5 cl. de llet
  • 2 ous mitjans i un altre per pintar al final
  • Pell de mitja llimona ratllada ben fina
  • 1 cullerada petita de canyella en pols

Com les fem:

1. Treballeu amb les mans ben netes el llard amb el sucre i poc a poc, aneu-hi afegint els ous, la ratlladura de llimona i la canyella fins fer una massa cremosa.
  2. Afegiu-hi la farina i després la llet. Continueu-ho treballant fins aconseguir una pasta compacta però no dura.
  3. Deixeu-la reposar 30 minuts.
  4. Estireu-la amb el corró a un gruix d’1 cm i amb l’ajut de motlles de galetes retalleu trossos de pasta de diferents formes.
  5. Poseu-los en safates de forn, pinteu-los amb ou batut.
  6. Enforneu-los a 180º uns 15 o 20 minuts. Vigileu que no se’us torrin massa! sinó quedaran massa dures.

I bon profit petits amics i amigues!!

Espero que us agradin… no les podrem posar a la palma o el palmó però si tindrem un berenar boníssim que podem acompanyar amb un bon got de llet.

Recordeu, si voleu enviar-me un correu amb la foto de les galetes que heu fet a la meva adreça de correu folletverdet@cardedeu.cat!ho penjaré al web del museu!

Espero veure-us ben aviat!

Us envio un petó a la punta del nassarró!

Verdet, el follet del Museu!!

Mireu petits amics i amigues!
L’Aran m’ha enviat un parell de fotos fent les galetes!
Gràcies Aran!

0 comments on “Saps què són els Currutacos de Pasqua?