RecuperArt-19 al Museu de Cardedeu

El Museu Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu és un dels 16 museus participants del programa Recuperart-19 creat per l’Institut Català de la Salut, amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Es tracta de l’innovador programa Recuperart-19 que busca activar recursos personals per afavorir efectes positius en l’estat anímic per combatre l’ansietat, la depressió i lleus manifestacions d’estrès posttraumàtic en el col·lectiu de professionals sanitaris
Un programa que forma part de l’estratègia d’Arts en Salut de l’ICS i compta en una primera fase amb la participació de 16 museus d’arreu del país entre els que es troba el Museu de Cardedeu.

RecuperArt vol ser una proposta adreçada als col·lectius sanitaris basada en l’ús dels museus com a entorns de reflexió i millora el benestar emocional. Es tracta d’una iniciativa, pionera a nivell internacional, plantejada tenint en compte les característiques particulars del col·lectiu sanitari pel que fa a l’autopercepció de salut i necessitat d’autocura. Així, el programa busca complementar l’actual oferta de suport psicològic i emocional que ofereix l’ICS mitjançant una activitat de tipus comunitari fora de l’àmbit assistencial formal.

L’activitat podrà realitzar-se als museus participants a partir de la primera setmana de juliol.

Com participar-hi?

Només caldrà que els professionals sanitaris s’acreditin mostrant la seva identificació professional a qualsevol dels museus participants, que els hi oferiran l’entrada gratuita. Tot seguit se’ls hi proporcionarà un quadern especialment elaborat per l’activitat i una fitxa amb una relació d’obres del museu sobre les quals pivotarà la intervenció. Aquesta llibreta serà la guia per seguir l’activitat, que serà autoguiada, i detalla instruccions i pautes per al participant. La proposta d’activitats se centra en exercicis d’atenció plena, concentració, focalització, associació cognitiva, creativitat, escriptura, dibuix i reflexió. L’activitat podrà realitzar-se als museus participants a partir de la primera setmana de juliol.

L’equip del MATBC hem sel·leccionat 4 peces de les col·leccions que es mostren a les sales d’exposicions permanents del museu. Aquestes són una vitrina d’estil barroc on s’hi mostren diferents objectes d’ús personal de finals del segle XIX i principis del XX, un gerro i un llum modernistes, un cistell de caramelles i la farmàcia Balvey.

Museus que hi participen:

– Museu de l’Empordà, Figueres
– Museu d’Art de Cerdanyola