KAO MALO VODE NA DLANU

KAO MALO
VODE NA
DLANU
Com una mica d’aigua al palmell de la mà. Un projecte sobre l’amor a Sèrbia, de Mireia Sallarès.
A la Capella de Sant Corneli  dins el cicle santcorneliarts(2)

El proper divendres 10 de juliol a les 6 de la tarda tindrà lloc l’obertura de l’exposició “Kao Malo Vode Na Dlanu”.

Un projecte sobre l’amor a Sèrvia de l’artista Mireia Sallarès que es podrà visitar a l’espai de la capella de Sant Corneli de Cardedeu fins el diumenge 9 d’agost.

Santcorneliarts(2) és un projecte del Museu-Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu, coordinat i comissariat per Mercè Alsina i Enric Maurí.

Kao malo vode na dlanu, un projecte sobre l’amor a Sèrbia

Sallarès utilitza el vídeo com una via d’investigació antropològica i sociològica, però també com un instrument narratiu que és capaç d’aprofundir en la complexitat de la realitat a través de veus molt diverses. Des del compromís polític i social, s’interessa pela col.lectius de dones i les històries reals de persones de diferents indrets, sovint abordant qüestions d’adaptació i pertinença, des de la seva perspectiva com a estrangera. L’artista se serveix d’intervencions i entrevistes en l’espai públic i altres mitjans per aproximar-se a la realitat d’aquestes persones i col.lectius.

La investigació “Kao malo vode na dlanu” s’ubica a Sèrbia i rodalia, una zona marginada però d’interès geopolític, i s’ha construït a partir de la documentació de les vivències i les converses entre Sallarès i la investigadora d’art contemporani d’origen serbi, Helena Braunštajn, exiliada a Mèxic durant la Guerra dels Balcans. Tracta sobre un concepte vulnerable, en un país marcat pel desgast polític i relacional, fruit dels conflictes bèl.lics, la nostàlgia del passat comunista, l’entrada d’un capitalisme salvatge i els intents d’integració en una Unió Europea en crisi: El retorn impossible d’una exiliada al seu país desaparegut (Iugoslàvia) i les converses amb l’artista i altres persones, així com reflexions col.lectives sobre el concepte de l’amor.

Aquest projecte de Mireia Sallarès ha estat guardonat amb el Ciutat de Barcelona d’Arts Visuals 2019 on se li ha reconegut l’accent que posa el projecte en els afectes com a forma de reflexió i de defensa d’un activisme sobre les relacions interpersonals i de poder.

Més informació AQUÍ!

0 comments on “KAO MALO VODE NA DLANU