Joan Brossa: Escolteu aquest silenci

A partir de l’11 de juliol, es podrà visitar l’exposició “Joan Brossa: escolteu aquest silènci”. Una exposició itinerant produïda per la Fundació Joan Brossa on es mostra l’obra polièdrica de Joan Brossa a partir de tres eixos: el compromís, la transformació i la mirada reflexiva.

“Escolteu aquest silenci” és un poema de Joan Brossa escrit l’any 1963. Uns mots que sintetitzen tota una trajectòria projectada en diferents gèneres i disciplines, en un context històric convuls i contrari a la llengua en què s’expressà i a les seves idees (la seva obra es desplega entre 1938 i 1998). El full de ruta del poeta és el de “caminar i oblidar”. I en aquest camí actua sempre de manera compromesa, transforma la realitat màgicament i acondueix el lector o espectador cap a una reflexió crítica i irònica, amb uns elements mínims i senzills. En resum, Brossa ens força a una nova mirada per descobrir el silenci original a partir de les obres que s’exhibeixen en aquesta exposició.

L’exposició, que es podrà veure a les sales del museu a partir de l’11 de juliol  fins el 13 de setembre, consta de més d’una vintena de peces originals, entre poemes visuals, cartells, poemes objecte i s’acompanya de la instal·lació  “El planeta de la virtut”, de l’any 1994 i del llibre de bibliòfil “El bosc a casa” (1986-1989) fet en col·laboració amb l’artista Perejaume.

Joan Brossa deia “Si no podia escriure, als moments d’eufòria seria guerriller, als de passivitat prestidigitador. Ésser poeta inclou totes dues coses. L’exposició, que es podrà visitar fins el 13 de setembre, s’organitza al voltant d’aquests dos pols i n’afegeix un tercer: la capacitat que el poeta té de fer-nos pensar i reflexionar sobre la vida i el món. Tot plegat, acompanyats d’una persona, Joan Brossa, que excel.lia per un humor audaç, una integritat i honestedat exemplars, i una inquietud permanent. En cadascun dels àmbits, la creativitat del poeta es desplega en diferents gèneres que són, com el mateix Brossa havia dit, «les cares d’una mateixa piràmide que es troben al punt més alt».

Activitats complementàries:

En col.laboració amb la Biblioteca Marc de Vilalba de Cardedeu, s’han organitzat un seguit d’activitats familiars i per a públic general entorn a l’exposició com tallers de creació, de poesia visual i lectura de poemes etc.
Aquestes activitats es duran a terme tant al museu com a la pròpia biblioteca.
Properament al web del museu.

*foto portada: Joan Brossa fotografiat a la carretera de la Rabassada per Santiago Farré. Imatge cedida per la Fundació Joan Brossa

0 comments on “Joan Brossa: Escolteu aquest silenci