Fem d’apotecaris! Gel d’Aloe Vera

Hola petit amic i amiga!

Com estàs? Jo segueixo remenant i redescobrint ple de coses per l’arxiu i les sales del museu!
Aquests dies estic donant voltes per la farmàcia, revisant els pots de ceràmica i traient-los-hi una mica la pols.
Mentre remenava he recordat el dia que Tomàs Balvey, l’últim farmacèutic que va treballar-hi, va descobrir les meves troballes que uns dies abans jo havia amagat dins dels pots!*
Em va donar un bon ensurt!!

I ja que estic remenant per la farmàcia, mirant llibres antics de receptes i repassant que a cada pot hi hagi l’herba, l’arrel o la llavor que hi correspon, he pensat que la proposta d’aquesta setmana pot ser fer un gel d’Aloe Vera, com els farmacèutics d’abans, que ells mateixos preparaven molts dels medicaments que venien a la farmàcia.
Veuràs que és un gel molt fàcil de fer i et pot anar bé per a les ferides, les cremades i per les mans… ara que ens les hem de rentar tant i tant sovint.

Necessitem:

• 2 o 3 penques d’Aloe Vera (que tingui mínim 2 anys)
  • aigua
  • cullera petita i ganivet
  • taula de treball
  • un pot on triturar
  • trituradora
  • glaçonera

Com el fem:

En aquest vídeo, la Marta t’explica com pots fer-ho! Ja veuràs que fàcil i divertit és!! Clica a la imatge i se t’obrirà el vídeo!

I ara, a hidratar-se bé les mans!!

Espero que t’hagi agradat. Recorda, si vols enviar-me un correu, pots fer-ho a folletverdet@cardedeu.cat!

M’agradarà veure’t ben aviat!
T’envio un petó a la punta del nassarró!
Verdet, el follet del Museu!!

* sabràs de que t’estic parlant llegint el conte de “El follet Verdet i Tomàs Balvey col·leccionista”

0 comments on “Fem d’apotecaris! Gel d’Aloe Vera