La vitrina del Museu. Estendard de la Santa Espina

La vitrina del museu | Estendard de la Santa Espina
Núm reg.: 2934
Data: 1878

Es tracta d’un estendard commemoratiu del 75è aniversari de la germandat de socors mutus de la Santa Espina de Cardedeu, fundada l’any 1877, la més antiga de Cardedeu i una de les més antigues del Vallès i es va crear per a l’exercici de la previsió social mitjançant l’ajut i el socors mutus entre els seus associats, així com altres activitats i prestacions de caràcter social i de serveis.
Aquest estendard es va adquirir l’any 1878 i és de vellut carmesí i vores de passamaneria daurada acabada amb garlandes, hi ha brodats els símbols de la Passió de Crist.

L’any 1952, per a commemorar el 75è aniversari de l’entitat, s’hi va afegir la inscripció del revers, de seda lila i brodat amb fil d’or.
La Germandat de la Santa Espina pren el nom d’una relíquia de la Santa Espina que es conservava a l’església de Santa Maria de Cardedeu i que va ser amagada durant les guerres carlines. Malauradament però, el 21 de juliol de 1936 amb la Guerra Civil, desparegueren definitivament, juntament amb el reliquiari i les joies de la parròquia.

L’any 1977, i per a commemorar-ne el centenari, es va instal·lar a la Plaça d’Anselm Clavé, un monument commemoratiu format per unes figures estilitzades de metall i disposades en rotllana que sostenen un cilindre amb els logotips de totes les entitats del municipi del moment, paisatges de Cardedeu i una flama.

El disseny va ser fet per Ramon Comas.

La vitrina del museu es un espai a la 3a planta on s’hi mostren diferents objectes de la col.lecció i que canvia 3 cops l’any.

0 comments on “La vitrina del Museu. Estendard de la Santa Espina