“Desapareixer de si” torna a la capella el 12 de juny

A partir del 12 de juny es podrà visitar a la capella de Sant Corneli de Cardedeu l’exposició “Desaparèixer de si” amb Ares Molins i Masat,Carlos Pina amb Rita Batet i Guillem Rodri.

Santcorneliarts(2) és un projecte del Museu-Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu, coordinat i comissariat per Mercè Alsina i Enric Maurí.

La visita es farà amb mascareta, individualment o en nucli de convivència i es prendran les mesures d’higiene establertes per sanitat per a que la visita sigui del tot segura.

HORARIS:
Divendres de 17 a 20h
Dissabtes d’11 a 14 i de 17 a 20h
Diumenges d’11 a 14h

“Desaparèixer de si”

Una exposició que s’ha desenvolupat a partir d’un text del sociòleg i antropòleg francès David Le Breton (1953) on, l’autor parla del recurs que tenim els individus d’ingressar en un estat de buidor (que ell anomena “blancor”), que es caracteritza per un despreniment de la identitat, un no-lloc en el qual desapareixen les constriccions imposades pel medi. Una cerca de l’absència, provisional o duradora; un desaparèixer d’un mateix a través de la interioritat o de la fugida per no ser esclafat i no sentir el pes de l’existència. Amb aquest punt de partida, l’exposició s’endinsa des de l’art en una reflexió sobre la societat contemporània i com de vegades els individus ens en sentim exclosos i ens immergim en un exili interior, atrinxerats respecte de la vida social, i reivindiquem el dret a l’abstenció.

“Desaparèixer de si” estava prevista inaugurar el passat 13 de març però degut a la situació sanitària causada pel covid-19 no s’ha pogut obrir al públic fins la fase 2 de la desescalada.

santcorneliarts(2)

El programa d’exposicions santcorneliarts(2) reprèn el projecte iniciat a finals dels anys 90 del segle passat en la qual es van mostrar projectes inèdits d’artistes com Joan Brossa, Jordi Benito, Mireia Masó, Benet Rosell, Pere Noguera, Ester Ibarrola, Yamandú Canosa, o Alvar Calvet, entre d’altres, així com un seguit d’artistes de Cardedeu. Amb aquella iniciativa primera, aquest cicle comparteix la visió, que va del local a l’universal, amb la voluntat d’acostar diferents aspectes de l’art contemporani al públic en general i a les escoles. En el programa santcorneliarts(2) es manté el caràcter intergeneracional, transdisciplinari i amb perspectiva de gènere, així com una doble mirada, retrospectiva i prospectiva, per promoure una comprensió crítica sobre els temes actuals del pensament i la creació. Del 2017 ençà s’hi ha presentat treballs de: Lluís Alabern, Lola Lasurt, Vanessa Pey, Laia Estruch, Albert Bayona, Toni Giró, Aureli Ruiz, Ignasi Prat i Lina Rica.

MÉS INFORMACIÓ:

0 comments on ““Desapareixer de si” torna a la capella el 12 de juny