Un any mes el MATBC es suma a les activitats programades per les Jornades Europees del Patrimoni.
Enguany s’ha programat una visita al jardí d’escultures de Jaume Rodri, a casa seva.
L’activitat és gratuïta i es sortirà del museu a les 10.30h.
Amb actuació de dansa “Miratges”, a càrrec de Guillem Rodri i Rosa Ballarin.

El recorregut començarà al museu des d’on s’anirà al Parc dels Oms per trobar-nos amb l’artista que ens parlarà de la seva obra homenatge a Lluís Ma Xirinacs i d’allà al jardí d’escultures de l’artista on s’hi durà a terme una actuació de dansa a càrrec de GuillemRodri i Rosa Ballarin i vermut en acabar.

Jaume Rodri (Vic 1940) és escultor, escriptor, cineasta i polític.
Després d’anys combinant la vida artística amb la política, abandonà aquesta última per a centrar-se en l’escultura, que es caracteritza pel seu simbolisme, el tractament del concepte i l’aproximació a l’abstracció on predomina l’abstracció de caràcter mediterrani, i s’hi manifesta la importància del moviment.
Ha elaborat diverses escultures d’homenatge a personatges com Josep Pallach i Carolà o Lluís Maria Xirinacs i Damians, del qui era molt amic i a Cardedeu està situada a la Font dels Oms.

Les Jornades Europees de Patrimoni (JEP) se celebren a Europa durant un cap de setmana entre setembre i octubre. L’edició 2019, es celebrarà els dies 11, 12 i 13 d’octubre. Museus, palaus, castells, monestirs, jaciments, jardins històrics, i altres espais patrimonials, obren les seves portes perquè els ciutadans puguin conèixer de primera mà el patrimoni.

Més informació de les JEP a:

0 comments on “Jornades Europees del Patrimoni 2019. Visita al jardí d’escultures de Jaume Rodri