Inauguració: Cardedeu. Mirant passat, teixint futur.

El proper dissabte 30 de novembre a les 18h al MATBC s’inaugurarà “Cardedeu. Mirant passat, teixint futur”. Un espai d’interpretació que vol donar a conèixer el territori i la història de Cardedeu, a partir del seu patrimoni cultural i natural.
L’acte inaugural anirà a càrrec de l’alcalde de Cardedeu, Enric Olivé i Manté i el regidor de Desenvolupament Local, Ramon Arribas i Quintana.

El diumenge 1 de desembre hi haurà portes obertes al llarg de tot el matí.

Cardedeu, mirant passat, teixint futur

Exposició ubicada a la segona planta del museu, una nova museografia que ha de permetre al visitant una participació activa basada en l’observació i introduint diferents elements de gamificació al llarg del recorregut.

Amb la col·laboració de l’Oficina de Patrimoni de la Diputació de Barcelona, l’espai ha estat adaptat als diferents llenguatges signants amb cartel·les en Braille als diferents àmbits així com petites vídeo-càpsules que es poden descarregar a partir de codis QR que es trobaran al llarg de l’exposició.

Cardedeu, mirant passat, teixint futur, s’estructura a partir de tres àmbits: el territori, el benestar i salut i l’estiueig.
El primer àmbit situa al visitant al territori a partir del paisatge i la història, tant amb imatges actuals com d’arxiu a més d’objectes del fons del MATBC.
Un segon àmbit està dedicat al benestar i la salut, amb la Farmàcia Balvey com a eix central i peça més significativa del MATBC, formada pel mobiliari original de 1780 i per més de 200 pots de ceràmica de 1827.
Finalment, a la zona de la galeria s’hi troba un tercer àmbit dedicat a l’estiueig i als sentits on, d’una manera significativa, el visitant pot tocar, ensumar i veure diferents elements que ens descriuen Cardedeu i el seu entorn.
En aquest espai s’hi ubiquen diferents calaixos de col·leccionista on s’hi mostren algunes de les col·leccions del fons del MATBC i que ens ajuden a comprendre la història del municipi i la importància dels museus.
La Diputació de Barcelona ha col·laborat per fer possible aquest nou espai d’interpretació del MATBC

El Museu Arxiu Tomàs Balvey

El MATBC, amb més de 100 anys d’història i una sòlida trajectòria, és un museu de territori que treballa amb el patrimoni prioritzant el seu valor com a document, de manera que s’utilitza a si mateix per recuperar i explicar la història.
A la planta baixa, i visible des del nou espai d’interpretació, s’hi ubica el jardí dedicat a les plantes remeieres amb espècimens d’aprofitament medicinal, es presenta com una sala d’exposicions a l’aire lliure, i amb el qual es complementa la temàtica central del museu: la salut i el benestar.

0 comments on “Inauguració: Cardedeu. Mirant passat, teixint futur.