La farmàcia Balvey. Salut i remeis als segles XVIII I XIX

Expo > Ara

La farmàcia Balvey. Salut i remeis als segles XVIII I XIX

L’element més singular del MATBC és l’antiga farmàcia rural de la nissaga Balvey, la primera referència de la qual data d’abans de 1660 i està formada pel mobiliari original de 1780, en el que s’hi conserven més de 200 pots de farmàcia del 1827.

Amb la nova museografia, es vol donar a conèixer la nissaga Balvey a partir dels espais de l’habitatge del farmacèutic i d’objectes quotidians de la família.  Uns espais que segueixen la normativa que obligava a que l’habitatge del farmacèutic disposés de dormitori, d’oratori, de rebotiga, de laboratori i la pròpia farmàcia.

En aquesta renovació museogràfica, s’ha incorporat a l’àmbit de la farmàcia, una locució en català, castellà, francès i anglès que ajuden al visitant a completar la visita a l’exposició.

El recorregut museístic es complementa amb un jardí botànic, dedicat a les plantes remeieres amb espècimens d’aprofitament medicinal, es presenta com una sala d’exposicions a l’aire lliure, i amb el qual es complementa la temàtica central del museu: la salut i el benestar

Tornar enrere