El modernisme i les flors. De la natura a l’arquitectura

El proper divendres 29 de març a les 19h tindrà lloc l’obertura de l’exposició “El modernisme i les flors. De la natura a l’arquitectura”.

La mostra està estructurada en quatre àmbits, a través dels quals es posa de manifest com la flora va esdevenir un dels repertoris per excel·lència de l’arquitectura modernista, fins al punt d’establir un veritable diàleg amb el món vegetal a través de les arts decoratives.

L’exposició es podrà veure a les sales de MATBC fins al 26 de maig.

L’obertura anirà acompanyada d’una visita guiada per Fàtima López i Marta Saliné, comissàries de l’exposició.

«Tot surt del gran llibre de la naturalesa;les obres dels homes són ja un llibre imprès.» Antoni Gaudí

El modernisme i les flors. De la natura a l’arquitectura

Entre finals del segle XIX i començaments del segle XX, la natura va ser la gran musa i font d’inspiració d’arquitectes i artistes. Per Europa es va estendre un nou estil que rebé diferents noms, però que genèricament s’anomenà Art Nouveau; a Catalunya es va dir Modernisme. El món vegetal era el repertori més utilitzat d’aquest nou estil, i difonia valors com la llibertat creativa, la fantasia, la línia corba i la sensualitat.

Els artistes i artesans van captar la bellesa del món vegetal i el van reinterpretar adaptant-lo a les arts aplicades a la construcció. Façanes i interiors es cobrien de flors, fulles i tiges en forma de vitrall, de ferro, de ceràmica o de mosaic. El Modernisme es va estendre més enllà del centre neuràlgic de Barcelona, fins a altres municipis on trobem elements d’una gran bellesa i que ens mostren una arquitectura en bona part desconeguda.

L’Oficina de Patrimoni Cultural de l’Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació de Barcelona, el Museu d’Art de Cerdanyola i Museus d’Esplugues de Llobregat us conviden a veure com artistes i artesans van captar la bellesa del món vegetal i el van reinterpretar adaptant-lo a les arts aplicades a la construcció en forma de vitrall, de ferro, de ceràmica o de mosaic.

Els organitzadors de l’exposició també han volgut comptar amb obres, objectes i materials procedents de diversos museus de la Xarxa de Museus de Locals per així mostrar com el Modernisme es va estendre més enllà del centre neuràlgic de Barcelona, fins a altres municipis, on es troben elements de caràcter arquitectònic de gran bellesa que formen part d’edificis, sovint desconeguts pel gran públic.

Activitats relacionades:

Fem un trencadís! (Dissabte 27 d’abril a les 17.30h)

Un taller familiar on farem un trencadís amb tessel·les ceràmiques per a decorar casa nostra.

3€ per infant

Ruta Raspall. Modernisme d’estiueig (Diumenge 7 d’abril i 5 de maig)

Una descoberta de l’arquitectura de Manel Joaquim Raspall, arquitecte modernista de diversos municipis de la comarca.

7€ general / 5€ reduïda

0 comments on “El modernisme i les flors. De la natura a l’arquitectura