Canelobres | Exposició de ceràmica al museu

Inauguració de l’exposició “Canelobres”
Dijous 4 de juliol a les 19h
A l’aula del museu

Durant tot el mes de juliol, a l’aula del museu, s’hi presenta l’exposició de treballs ceràmics fets per les i els alumnes del curs de ceràmica del casal Dr. Daurella del Museu.

A l’exposició s’hi mostren canelobres de diferents tipus i formes fets amb ceràmica on l’alumnat ha fet volar la imaginació i al llarg del curs ha treballat i experimentat a partir de la recerca de diferents formes, algunes de sorprenents i d’altres de més clàssiques, per a representar-los.

La ceramista Rosa Viader és la professora de ceràmica del curs.

El camí de la llum…

Els canelobres existeixen des de temps antic. A l’època del etruscs ja se’n trobaven i, generalment eren de bronze i anaven decorats amb figures antropomòrfiques als peus o a les columnes.

Alguns canelobres, com el Menorà, podien tenir fins a set braços i tant podien ser objectes de culte com d’ús profà, quotidià o domèstic per il·luminar les estances.

Amb els anys, els canelobres es van adaptar a la funcionalitat i als criteris estilístics de cada època, tendint cada cop més a línies corbes i decoracions vegetals així com formes antropomòrfiques en les columnes.

Avui, que amb un clic tenim la bombeta encesa, us presentem aquesta petita mostra on hi trobareu diferents tipus de canelobres que van més enllà de la imatge que tots en tenim.

L’exposició vol recordar aquests objectes ancestrals: els canelobres.

Horaris de visita:
De dimarts a dissabtes de 10 a 14 i de 16 a 19h